Obesity News
SERIÁL: CVIČENÍ S POLYNEUROPATIÍ

SERIÁL: CVIČENÍ S POLYNEUROPATIÍ

Mgr. Sylva Janečková (Fojtů)

POLYNEUROPATIE je nejčastější komplikací provázející pacienty s diabetem, která se projevuje především omezením citlivosti na nohou a může vést k oslabení svalů na dolních končetinách, později i na končetinách horních. Důsledkem je zhoršené vnímání terénu při chůzi, kdy nejsme schopni správně reagovat a vyvažovat naše tělo a hrozí častější zakopávání a pády. Pravidelným cvičením však můžeme těmto projevům předcházet nebo je minimalizovat. Samozřejmostí je nošení speciální diabetické obuvi. Do terénu především obouvejte plnou obuv místo sandálů.

CHŮZE PO „LANĚ“

základní postavení: vzpřímený stoj, hlava vytažená nahoru, ramena stažená dole, pohled vpřed (ze začátku možné i na nohy pro kontrolu správnosti chůze)
provedení: postupné kladení chodidel střídavě jedno za druhým tak, aby se vždy dotýkala pata jednoho chodidla se špičkou chodidla druhého
zaměření cviku: zlepšení koordinace, vnímání různých částí chodidla

HVĚZDICE

základní postavení: viz předchozí cvik
provedení: výpad vpřed (ke značce), poté návrat do výchozí polohy s otočením o 45 °. Zopakovat po celém kruhu, střídat výpady pravou a levou nohou vpřed.
zaměření cviku: posílení dolních končetin, stabilizace kloubů, přesnost pohybu

SED

základní postavení: vzpřímený sed na židli, dolní končetiny na šířku pánve, pokrčené v kolenou, špičky směřují vpřed, ramena stažená dolů a hlava vytažená nahoru, pohled směřuje vpřed, ruce položeny volně na stehna
provedení: odlehčení levé nohy od země, pravá ruka zatlačí kořenem dlaně do stehna levé nohy zevnitř, ramena stále stažená dolů, opakovat na druhou stranu. Volně dýchat.
zaměření cviku: koordinace horních a dolních končetin, posílení svalstva na končetinách a aktivace hlubokého stabilizačního systému páteře

Seriál: Cvičení s polyneuropatií Seriál: Cvičení s polyneuropatií Seriál: Cvičení s polyneuropatií

Cviky na podporu zlepšení stability stoje a koordinace při chůzi pro Vás připravila fyzioterapeutka Mgr. Sylva Fojtů

Přečteno:  1588×

Vyšlo:  19. 6. 2016

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2017