jak na to

Pohyb o víkendu | 1. – 2. 8. 2020

Přečteno: 102x, Vyšlo: 31.07.2020, Štítky: horkopohybslunce

V posledních dnech zažíváme pravé parné letní dny a neuškodí připomenout si, že to nejsou ideální podmínky pro náročnou fyzickou aktivitu. I zdravému organismu hrozí onemocnění z přehřátí nebo přímého působení slunce, známé jako úpal a úžeh, dehydratace, a někdy až kolaps. U lidí s onemocněními, například kardiovaskulárními, pak může dojít i ke zhoršení stavu.

V drtivé většině případů se vzniklé situace dají řešit, ale pokusme se jim předejít.

  • Více než kdy jindy dbejte na dostatečný a rovnoměrný příjem tekutin. Pokuste se zabránit tomu, abyste doháněli nedostatek velkými objemy tekutin, zvláště ne čisté vody.
  • Nepodceňujte ochranu kůže před působením UV záření, nespoléhejte na oblečení.
  • Mohlo by se to zdát jako paradox, „když je venku tak hezky“, ale zkuste využít sportovních zařízení, kde může být příznivější klima. Dávejte však pozor na rychlé změny teplot a straňte se přímého proudu studeného vzduchu.
  • Venku se pohybujte ve stínu, v dopoledních a večerních hodinách.

I v létě je možné pravidelně se hýbat, aniž bychom ohrozili své zdraví. Čím více dokážeme vnímat signály svého těla a přizpůsobit svůj plán, tím lépe. Vím však, jak těžké může být pro někoho sportovat v jinou denní dobu nebo zvolit jiný typ pohybu.

A ano, někdy je dobré i prostě necvičit, odpočinout si a zase naskočit, až to půjde! Držím vám palce.

MUDr. Veronika Pudilová