jak na to

Pohyb o víkendu | 19. – 20. 9. 2020

Přečteno: 45x, Vyšlo: 18.09.2020, Štítky: cvičenípohybsport

Pokud nejste posedlí sportem a pohyb vnímáte spíše jako součást života (ovšem on opravdu je!), skupinová cvičení (v dnešním příspěvku nemluvím o týmových sportech) mohou být příjemný způsob, jak si tuto položku „odškrtnout“. Věnovat pozornost výběru se přitom vyplatí – můžete předejít tak zklamání a rezignaci.

  • Žijeme v době, kdy je snadné vytvořit vizuálně atraktivní reklamu takřka na cokoliv. Pokud vás nějaké cvičení zaujme podle videí nebo fotografií, doporučuji kontaktovat přímo lektora, přiblížit mu své předchozí zkušenosti s pohybovou aktivitou a nynější úroveň zdatnosti. Zeptejte se, jak probíhá hodina. Upozorněte lektora na případná známá zdravotní omezení, ne vždy bude totiž schopen připravit pro vás alternativu sestavy na hodině.
  • Zamyslete se, kdy (den, denní doba) je nejvyšší pravděpodobnost, že opravdu půjdete cvičit, a určitě to vezměte v úvahu.
  • Většinou je možné domluvit si první hodinu zdarma, nebo zaplatit pouze jednu hodinu na zkoušku. Pokud už na první hodině jasně pocítíte, že „to není ono“, máte možnost změny a nebude vám líto peněz za celý kurz.
  • Problém v průběhu kurzu: zjistili jste, že příliš často cvičení nestíháte? Nesedne vám lektor, styl? Poraďte se s pořadatelem, zda není možné přesunout se na jinou aktivitu/jiný den v rozvrhu. Moje osobní zkušenost je, že pokud to umožňuje kapacita, vyjde vám vstříc.

Na závěr je důležité připomenout, že skupinová cvičeních nejsou souboj “všichni proti všem” nebo “všichni proti lektorovi”. Není samozřejmě na škodu, když vás výkony ostatních popostrčí kousek za hranici komfortu, ale nenechte se jimi zničit. Respektujte své tělo. V opačném případě hrozí nejen úraz, ale také vyhoření – a přitom nejdůležitější je, abyste přišli za týden zas!

S přáním hezkého víkendu (třeba se potkáme v pondělí na pilates…)

MUDr. Veronika Pudilová