jak na to

Pohyb o víkendu | 20. – 21. 6. 2020

Přečteno: 249x, Vyšlo: 19.06.2020, Štítky: chůzeobuvpohyb

Dnešním příspěvkem bych ještě ráda navázala na minulý Pohyb na víkend zkušenostmi z ambulance. Co řeším se svými pacienty, které při chůzi obtěžuje artróza anebo kila navíc?

  • Obuv, obuv, obuv! Maličké balerínky s ještě menší podrážkou, kecky, ze kterých se noha válí do stran, takže majitel takřka chodí po kotnících… ” To je jen na cestu do práce!”, slýchávám. Často ale následně zjistíme, že právě přesun do práce největší objem chůze, kterou pacient vykoná. A bohužel na této trase někteří v takové obuvi s dobrým záměrem ještě sbírají kroky navíc…
  • Brašna či kabelka jen s “nejnutnějšími 10 kg” předmětů anebo těsné oblečení – obojí mění náš stereotyp chůze, a někdy je výsledkem jednostranná bolest kloubu nebo přetížení zad.
  • Velké výkyvy v aktivitě – přes týden při sedavém zaměstnání a dojíždění autem ujdete maximálně několik tisíc kroků a o víkendu máte v plánu výlet na 15 km v kuse? Zkuste se dopředu připravit na takový výkon každodenní krátkou procházkou v kvalitní obuvi.

Vím, jak je těžké zařadit do nabitého dne pohyb navíc. Proto s vámi sdílím doporučení na změny, které můžete udělat ihned. A protože i malé změny jsou někdy velkou výzvou, přeji vám, ať je pro vás snadnější pohyb potřebnou motivací.

MUDr. Veronika Pudilová