jak na to

Pohyb o víkendu | 25. – 26. 7. 2020

Přečteno: 39x, Vyšlo: 24.07.2020, Štítky: chůzekrokypohyb

Dnes bych se ráda věnovala „počtu kroků za den“. Všichni určitě známe magické číslo 10 000 a rádi bychom ho na svých krokoměrech nebo chytrých telefonech viděli. Při dnešním způsobu života přitom vůbec není lehké ho dodržet! A platí vůbec, že čím více, tím lépe?

  • Lidem, kterým chůze způsobuje bolesti – kolenou, kyčlí, zad – doporučuji konzultaci vhodnosti dlouhé chůze s rehabilitačním lékařem nebo fyzioterapeutem. Pravděpodobně bude lepší, když chůzi omezí, a zařadí více pohybu s odlehčením kloubů (například rotoped, cyklistika).
  • Ne všechny krokoměry sice dávají stejný výsledek, ale obvykle jeden počítá stejně. Když se budete držet stejného krokoměru, je dobrým odrazem vaší denní aktivity – zejména při porovnávání různých dní.
  • Pracujte s rozložením kroků v průběhu týdne. Možná vás překvapí, že o víkendu ujdete výrazně méně, než během pracovních dní – nebo obráceně! Zkuste plánovat procházky právě na dny, kde vám kroky schází, abyste dosahovali rovnoměrných výsledků.

Chůze je pro většinu z nás nejpřirozenější a ze zdravotního hlediska nejpřínosnější způsob pohybu (vyhovující obuv je nutný předpoklad). To však neznamená, že je vždy snadná a s radostí. Za sebe mohu doporučit procházky plánovat tak, aby náš den podpořily, nikoliv nás „dobily“, a pokud je to možné, neřídit se pouze kvantitou, ale dbát také na kvalitu chůze.

Kam směřovaly vaše kroky naposledy? Napište nám!

MUDr. Veronika Pudilová