jak na to

Pohyb o víkendu | 30. – 31. 5. 2020

Přečteno: 148x, Vyšlo: 29.05.2020, Štítky: cvičenídomácí prácepohybúklid

Počasí na víkend není zrovna slibné, ale naše tělo potřebuje pohyb každý den. Pokud nevlastníte rotoped, může být obtížné za deštivého dne najít činnost, která nezahrnuje pohovku nebo židli. Někteří z vás se proto možná rozhodnou pustit se do většího či menšího úklidu. Potěším vás: samozřejmě i mnohé domácí práce se počítají jako pohybová aktivita, ale na rozdíl od cvičení se často po úklidu cítíme spíše ubití a bez energie. Je to přirozené, protože se soustředíme více na práci, než způsob, jakým ji provádíme, nebo držení těla. Jak se tedy po práci cítit lépe?

 

  • Neplánujte si cvičení a větší úklid v jeden den, zvlášť pokud s cílenou pohybovou aktivitou začínáte a/nebo vaše kondice je zatím nízká.
  • Ať už se jedná o umývání podlahy nebo utírání prachu, myslete na svá záda: nepracujte v krkolomných polohách, krajní rotaci, hlubokém předklonu či záklonu – zejména pokud vyvolávají bolest!
  • Dívali jste se někdy na svůj krokoměr, kolik kroků nachodíte při uklízení? Možná budete překvapeni! Noste i doma obuv s anatomicky tvarovanou stélkou, která poskytne vašim nohám a vůbec celému tělu oporu. Vyzkoušet můžete i tenisky!
  • Nezapomeňte na odpočinek, ideálně přidejte jemné protažení.

 

Přeji vám, aby po deštivém dni vysvitlo sluníčko a mohli jste se odměnit příjemnou procházkou na čerstvém vzduchu.

MUDr. Veronika Pudilová